• GRUPA ORLEN (strona główna)
Dla niedowidzącychRozmiar tekstu: AAA
2000 kamizelek odblaskowych trafiło do najmłodszych włocławian

12-11-2015  

ANWIL po raz drugi przeprowadził akcję „Odblaskiem po oczach”, której celem jest popularyzacja noszenia elementów odblaskowych przez najmłodszych uczestników ruchu drogowego. W jej ramach pracownicy spółki wraz z policjantami z Komendy Miejskiej Policji odwiedzili 17 włocławskich przedszkoli publicznych i przekazali maluchom kamizelki oraz opaski odblaskowe. W trakcie odwiedzin policjanci wyjaśniali najmłodszym, jak ważne dla ich bezpieczeństwa jest używanie odblasków na spacerach, szczególnie jesienią i zimą.   

Samochód jadący z prędkością 100 km/h przejeżdża w ciągu jednej sekundy ok. 28 m, a więc tyle, ile wynosi długość boiska do koszykówki. Pieszego, poruszającego się po zmroku bez odblasków, kierowca zauważy dopiero w odległości około 30 metrów. Oznacza to, że kierowca najprawdopodobniej nie zdąży zahamować, czy ominąć pieszego. Tymczasem osoba wyposażona w element odblaskowy będzie dla niego widoczna już z odległości 150 metrów, a w światłach drogowych nawet z odległości kilometra.

Dlatego bardzo istotne jest prowadzenie działań, zwiększających świadomość pieszych co do istotności używania przez nich elementów odblaskowych i faktu, że w ten prosty sposób mogą zapewnić sobie bezpieczeństwo. Jest to szczególnie ważne w przypadku najmłodszych uczestników ruchu drogowego.

Właśnie z myślą o nich ANWIL po raz drugi zorganizował akcję „Odblaskiem po oczach”. W zeszłym roku była ona skierowana do uczniów włocławskich szkół podstawowych. Natomiast w tym spółka przekazała odblaski przedszkolakom.

- Działania na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa mieszkańców Włocławka to jeden z obszarów naszej aktywności w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. Pieszym użytkownikom ruchu drogowego wydaje się, że skoro oni widzą nadjeżdżający pojazd, to także kierowca widzi ich. Niestety tak nie jest i trzeba to pieszym uświadamiać. Dlatego też w ubiegłym roku zainicjowaliśmy akcję „Odblaskiem po oczach”. Jeśli uda nam się wyrobić u dzieci i młodzieży nawyk noszenia odblasków, to będzie on im towarzyszył także w życiu dorosłym, dzięki czemu będą zawsze widoczni, a co za tym idzie -  bezpieczni - na drodze. – przekonuje Jarosław Ptaszyński, Członek Zarządu ANWIL.

W przedsięwzięciu ponownie wzięli udział policjanci z Komendy Miejskiej Policji we Włocławku, którzy zachęcali do korzystania z elementów odblaskowych na co dzień i wyjaśniali dzieciom, dlaczego istotne jest noszenie odblasków.

- Statystyki prezentowane przez Komendę Główną Policji są bezlitosne. Wynika z nich, że co roku piesi stanowią jedną trzecią wszystkich ofiar śmiertelnych na polskich drogach. W zdecydowanej większości przyczyną wypadków z udziałem pieszych jest ich niedostateczna widoczność. Tymczasem, aby być widocznym wystarczy zwijana opaska zaciskowa założona na rękawie lub nogawce. Warto również pamiętać, że opaskę nosimy na nodze także wtedy, gdy mamy kamizelkę odblaskową, ponieważ światła samochodów najlepiej oświetlają to, co mieści się około 25 cm nad jezdnią. – przypomina podinspektor Zdzisław Ciesielski, Zastępca Komendanta Miejskiej Policji we Włocławku.

Dla przedszkolaków spotkanie z pracownikami ANWIL i policjantami było dużym przeżyciem, a autorytet policjantów z pewnością wpłynie na dzieci motywująco i dodatkowo zachęci do używania odblasków. W sumie ANWIL przekaże najmłodszym włocławianom 2000 kamizelek i tyle samo opasek odblaskowych. ​

 
 
 

Marki Grupy ORLEN