Czołowy
producent segmentu nawozowego w kraju, ANWIL z Grupy ORLEN, wprowadził spójne
opakowania i znaki dla wytwarzanych we Włocławku nawozów.
Realizacja
strategii marketingowej spółki oraz rozwój działań sprzedażowych sprawiły, że
znane od lat nawozy azotowe, w tym saletra amonowa, zyskały nowe nazwy i
własne, kolorowe logotypy. Znaki uwzględniają charakterystyczny, graficzny
element dla całej palety produktów. Dzięki temu powstała uporządkowana,
atrakcyjna wizualnie i kojarzona z producentem linia produktów ANWILU.
Od drugiej połowy lipca opuszczające zakład produkcyjny opakowania
zawierają nie tylko wszystkie potrzebne informacje w postaci zbiorczej,
przejrzystej dla klienta etykiety. Spełniają także wymogi unijnego
rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE, które reguluje przepisy
dotyczące udostępniania nawozów na rynkach unijnych. Nowe obrandowanie wpisuje
się również w filozofię spółki, która oferując produkty najwyższej jakości, dba
o ich przyjazny wygląd i rozpoznawalność wśród klientów końcowych.
Pomysł na logotypy produktów ANWILU bazuje na symbolice mechanizmu wzrostu
i użyźniania. Podstawowym elementem znaków jest kropka, dla każdego z produktów
w innym kolorze. Jest ona synonimem pojedynczej granuli nawozu, ale także
ziaren czy nasion. Symbolizuje witalność i życie, czyli to, co decyduje o
dobrych plonach, zarówno w ilości zbiorów, jak i jakości upraw. Nie zabrakło
też odniesienia do doświadczeń i przyzwyczajeń klientów.
Niebieski kolor w logotypie Anvistar nawiązuje do znanego im do tej pory
opakowania saletry amonowej. Podobnie jest z nawozami azotowymi Canvil S oraz
Canvil Mg.
Ostateczny wygląd
nowych marek produktowych uwzględnia także analizy i badania rynkowe. Zarówno
klienci spółki jak i rolnicy byli pytani o oczekiwania oraz przywiązania
konsumenckie. Efekty tych rozmów zestawione z celami marketingowymi, polityką
sprzedażową ANWILU oraz aktualnymi trendami, przyniosły konkretne pomysły i
rozwiązania, z którymi teraz ANWIL wychodzi na rynek.