• GRUPA ORLEN (strona główna)
Dla niedowidzącychRozmiar tekstu: AAA
Najmłodsi ponownie, wspólnie z ANWILEM, uczą się proekologicznych postaw

15-10-2021  

Tegoroczny konkurs „Płynie, wije się Wisła”, dobiegł już końca. Siódma edycja akcji „Pan Karp zarybia Wisłę”, jak co roku, cieszyła się ogromnym zainteresowaniem wśród dzieci i młodzieży. Celem tej organizowanej od kilku lat, przez Towarzystwo Promocji Ryb, akcji jest podniesienie poziomu wiedzy uczniów i przedszkolaków na temat ekologii. Poznajcie zwycięzców tegorocznej odsłony projektu.

Do wzięcia udziału w konkursie zostało zaproszonych ponad 500 przedszkoli i szkół podstawowych, które zlokalizowane są w miejscowościach znajdujących się

w sąsiedztwie Wisły. Swoje proekologiczne zamiłowania dzieci mogły wyrazić na dwa sposoby - wspólnie w większej grupie przeprowadzić akcję społeczną poprawiającą stan środowiska lub indywidualnie przygotowywać prace plastyczne związane
z tematyką ekologii. Do organizatora wpłynęły ponad 122 zgłoszenia, a w konkursie łącznie udział wzięło 150 dzieci.

Jako partner konkursu jesteśmy naprawdę zadowoleni z tak pozytywnego odbioru tego projektu. Troska o środowisko, dbałość o zasoby naturalne oraz bycie bisko społeczności lokalnej są wśród naszych wartości i priorytetów, dlatego zawsze chętnie inicjujemy oraz współorganizujemy akcje o charakterze edukacyjnym, dzięki którym ANWIL wnosi znaczący wkład w kształtowanie świadomości ekologicznej
- powiedziała Daria Studzińska, Dyrektor Obszary Komunikacji, Marketingu
i Sponsoringu.

Komisja konkursowa wyłoniła tegorocznych zwycięzców na podstawie dopasowania do charakteru konkursu, oryginalności pracy, jej wartości merytorycznej oraz walorów artystycznych. Liczba i zróżnicowanie nadesłanych prac sprawiły, że wybranie najlepszych było naprawdę trudne. Dla uczestników ekologicznej zabawy przewidziano zarówno nagrody pieniężne (dla placówek zgłaszających prace dzieci), jak również indywidualne nagrody rzeczowe.

Każdorazowo, nieodłącznym elementem akcji "Pan Karp zarybia Wisłę" jest także wpuszczenie narybku do królowej polskich rzek. W tegorocznej edycji Wisła wzbogaci się o tysiące młodych szczupaków, które trafią do rzeki już 25 października.

Siła i skala akcji „Pan Karp zarybia Wisłę”, w którą zaangażowany jest należący do Grupy ORLEN ANWIL, została w tym roku wyróżniona i doceniona m.in. w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB).

I grupa wiekowa:

1. Lena Leszczyńska z Przedszkola nr 9 we Włocławku
2. Natalia Koś z Przedszkola nr 4 w Tarnobrzegu
3. Franciszek Klimczyk z Przedszkola nr 9 w Tarnobrzegu

II grupa wiekowa:

1. Blanka Krzemieniewska ze Szkoły Podstawowej nr 2 we Włocławku
2. Bogna Ligowska z Zespółu Szkół nr 8 we Włocławku
3. Stefan Tołczyk ze Szkoły Podstawowej w Mikoszewie

III grupa wiekowa:

1. Julia Kucharska ze Szkoły Podstawowej im. T. Kościuszki w Czernichowie
2. Gabriela Kanarek ze Szkoły Podstawowej im. T. Kościuszki w Czernichowie
3. Filip Banasiak ze Szkoły Podstawowej nr 5 we Włocławku

Kategoria grupowa:

1. Przedszkole nr 12 we Włocławku
2. Przedszkole Delfinek nr 2 w Toruniu

 ​​

 
 
 

Marki Grupy ORLEN