• GRUPA ORLEN (strona główna)
Dla niedowidzącychRozmiar tekstu: AAA
Odblaski dla uczniów z włocławskich szkół

06-11-2014  

​W trosce o bezpieczeństwo młodych włocławian, ANWIL zorganizował akcję „Odblaskiem po oczach”. 6 listopada pracownicy spółki w ramach wolontariatu rozdawali  uczniom włocławskich szkół podstawowych i gimnazjów odblaskowe plakietki samoprzylepne oraz breloczki.
 
Niecodzienna akcja ANWIL objęła wszystkie szkoły podstawowe i gimnazja we Włocławku, w których podczas długiej przerwy międzylekcyjnej  wolontariusze-pracownicy ANWIL oraz Zakładu PTA i Działu Kluczowych Projektów Energetycznych PKN ORLEN rozdawali dzieciom i młodzieży gadżety odblaskowe: plakietki samoprzylepne oraz breloczki.
 
„Akcja jest jednym z wielu działań firmy na rzecz bezpieczeństwa i odpowiedzialności społecznej. Chcieliśmy zwrócić uwagę na bardzo istotny problem widoczności pieszych i możliwość wyeliminowania zagrożenia poprzez bardzo proste działanie – używanie elementów odblaskowych. Kierując akcję do dzieci i młodzieży, dążyliśmy do zwiększenia świadomości i utrwalania nawyku używania odblasków wśród uczniów. Już sam tytuł akcji, poprzez swoją wyrazistość i dosadność miał przykuć uwagę i pobudzić do działania.”  - wyjaśnia Paweł Wochowski, Dyrektor ds. Komunikacji i Marketingu ANWIL.
 
W wybranych placówkach, w akcji uczestniczyli także koszykarze drużyny ANWIL Włocławek oraz policjanci z włocławskiej drogówki. Wspólnie z pracownikami ANWIL i PKN ORLEN zachęcali do korzystania z elementów odblaskowych na co dzień i uświadamiali jak istotne jest noszenie odblasków.
 
„Pieszy poruszający się po zmroku bez odblasków jest praktycznie niewidoczny i kierowca zauważy taką osobę w odległości około 20-30 metrów. Natomiast jeśli osoba piesza posiada element odblaskowy widoczna jest dla kierowcy z odległości około 150m.  Mamy nadzieję, że wspólne działania i uświadomienie dzieciom i młodzieży o zagrożeniach pozwoli na uniknięcie nieprzyjemnych zdarzeń drogowych z udziałem młodych uczestników ruchu drogowego.” - podkreślił st. aspirant. Krzysztof Jastrzębski z Komendy Miejskiej Policji we  Włocławku.
 
Akcja „Odblaskiem po oczach” objęła 17 włocławskich placówek oświatowych, do których uczęszcza ponad 8 tysięcy dzieci i młodzieży. Wolontariusze rozdali w nich ponad 18 tysięcy odblasków, które można mocować na odzieży wierzchniej, a także przyczepiać do plecaków i tornistrów. Te, które nie zostały rozdane 6 listopada, pozostały w szkołach - otrzymają je wszyscy uczniowie. 

« powrót

 
 
 

Marki Grupy ORLEN