• GRUPA ORLEN (strona główna)
Dla niedowidzącychRozmiar tekstu: AAA
3 tysiące węgorzy trafiło do Wisły

25-10-2019  

2X9A0245-www.jpgZa nami piąta edycja konkursu „Pan Karp zarybia Wisłę” organizowanego przez Towarzystwo Promocji Ryb i ANWIL S.A. W tegorocznej odsłonie przedsięwzięcia wzięli udział uczniowie z 26 szkół oraz dzieci z 6 przedszkoli. Spośród placówek zgłoszonych z 7 województw zwycięskie okazały się te zlokalizowane w Dolnośląskiem i Łódzkiem. W ramach finału akcji, który odbył się w Kucerzu w piątek, 25 października, młodzi zwycięzcy wpuścili do Wisły 147 kg, czyli 3 tysiące narybku węgorza.

Do tegorocznej edycji konkursu zgłosiły się maluchy z przedszkoli, a także uczniowie szkół podstawowych z 7 województw: kujawsko-pomorskiego, warmińsko-mazurskiego, łódzkiego, dolnośląskiego, podkarpackiego, pomorskiego i świętokrzyskiego. Uczestnicy stanęli przed wyzwaniem realizacji działania na rzecz ochrony wód przed zanieczyszczeniami, a następnie sfilmowania przeprowadzonej inicjatywy i przesłania materiału wideo do organizatorów. Najciekawsze okazały się pomysły Publicznej Szkoły Podstawowej z Mieroszowa (woj. dolnośląskie) i Szkoły Podstawowej w Wodzinie Prywatnym (woj. łódzkie).

Nagrodą dla nich oraz pozostałych uczniów i przedszkolaków wyróżnionych w konkursie było wspólne zarybianie najdłuższej polskiej rzeki. Główny punkt finału odbył się przy nabrzeżu na wysokości miejscowości Kucerz koło Włocławka. Tam zwycięzcy zabawy – pod okiem ichtiologa, przedstawicieli organizatora i Zakładowej Straży Pożarnej ANWIL – wpuścili do Wisły 3 tysiące małych węgorzy.

Maciej Ostrowski, Dyrektor ds. Zarządzania Ryzykiem i Zgodnością ANWIL S.A. tak skomentował finał akcji: – O słuszności podejmowanej rokrocznie inicjatywy świadczy nie tylko jej wartość ekologiczna, dbamy bowiem o utrzymanie czystości rzeki, ale i wymiar prospołeczny. Projekt znajduje swoich sympatyków na terenie całego kraju. Współdziałamy na rzecz zrównoważonego rozwoju i podnoszenia wiedzy o ichtiologii w skali ogólnopolskiej.

„Pan Karp zarybia Wisłę” to inicjatywa społeczna, która znalazła się na – ogłoszonej 10 października br. – liście 30 projektów społecznych mających największą wartość dla społeczeństwa w mijającym 30-leciu. Zestawienie przygotowały Ośrodek THINKTANK i Forum Odpowiedzialnego Biznesu. ​

« powrót

 
 
 

Marki Grupy ORLEN